Segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya, les dones dediquen 23 hores setmanals a les responsabilitats domèstiques, mentre que els homes en dediquen 7,6.
Alhora, les dones destinen diàriament 7,06 hores al treball de mercat, mentre que els homes hi dediquen 8,26 hores. Les mares fan servir més hores a tasques com netejar, planxar, anar a comprar, tenir cura dels infants malalts o acompanyar les filles i els fills a l’escola.
En canvi, la contribució més gran que el pare duu a terme sol centrar-se en tasques que no comporten una dedicació quotidiana, com ara fer reparacions a casa o encarregar-se dels tràmits més de tipus administratiu.
Tret d’alguns grups socials són pocs els homes que assumeixen com a pròpies o compartides tasques com ara netejar, planxar o cuinar.
Tenint en compte aquesta realitat, podem afirmar que els homes disposen d’un major temps personal i de lleure que les dones, i que les dones assumeixen la major part de les responsabilitats domèstiques i familiars.
Observant aquestes dades, des de l’Educació per a la Salut ens plantegem buscar més accions sensibilitzadores que s’uneixin a les que ja fem i és per aquest motiu que han visitat la gent de Candela, per a continuar augmentant el nombre de treballs coeducatius que ja es venen realitzant al centre amb la finalitat de fomentar en l’alumnat la cerca de la seva pròpia opinió crítica davant de les desigualtats de gènere que pugui copsar.
Amb aquest taller, a banda de parlar de coresponsabilitat, hem après a identificar els estereotips socials més estesos així com les desigualtats de gènere més flagrants des del punt de vista dels infants. Hem vist que existeixen maneres de combatre aquesta desigualtat i que parteixen de la nostra actitud.
A Educació per a la Salut treballem per la igualtat de gènere entenent aquest treball com a una inversió de futur i un motor de canvi social, ja que d'aquesta manera pretenem contribuir a transformar l'imaginari social establert en el domini masculí per a substituir-lo per d'altres més justos i igualitaris.
A Educació per a la Salut treballem per la igualtat de gènere entenent aquest treball com a una inversió de futur i un motor de canvi social, ja que d'aquesta manera pretenem contribuir a transformar l'imaginari social establert en el domini masculí per a substituir-lo per d'altres més justos i igualitaris.
Una tasca, difícil però no impossible, que hauria de millorar el benestar i la qualitat de vida de les nenes i dels nens en un futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada