El projecte artístic de la classe de 4t B d'aquest any ha estat lligat a la ciutat de París en concret, i a França en general, ja que durant el curs hem volgut saber moltes coses sobre la capital francesa en el nostre projecte d'aula.
Per aquest motiu, a l'hora de posar-nos a investigar sobre expressió artística, ens van aparèixer nombroses opcions però una de les més atraients va ser la que ens parlava del naixement de l'impressionisme com a moviment artístic, moviment que va néixer a la ciutat de París.
Així doncs, vam presentar aquest estil de pintura nascut a la capital de França durant el segle XIX (concretament el 1874, ara fa 147 anys).
Vam poder observar com alguns pintors i algunes de les pintores d'aquella època es van començar a cansar de pintar com sempre s'havia fet, de manera molt clàssica. I van decidir revolucionar-ho, van decidir innovar i canviar-ho tot.
I d'aquesta manera neix l'impressionisme anomenat així per la manera de pintar: de cop, pintant la primera impressió que veuen els artistes.
I ho fan amb un nou llenguatge que a la classe hem mirat de reproduir: fent servir tècniques diferents a les habituals; barrejant els colors per a trobar-ne de nous; jugant amb la llum dels objectes que surten als quadres; ens hem centrat en els mateixos temes que els impressionistes com ara la natura i la bellesa; hem intentat descartar el color negre per a pintar les ombres i hem intentat sortir a l'aire lliure, fora del nostre "taller" de pintura, per a elaborar les nostres creacions.
I així ha estat com, agrupant-nos en petits equips de pintors i de pintores, vam observar les principals obres de l'impressionisme francès de la mà de grans noms d'aquest estil pictòric com són: Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Édouard Manet, Paul Cézanne i Edgar Degas; però també hem volgut rescatar de l'oblit a les autores impressionistes franceses que, des del punt de vista de la societat de l'època, veien com es silenciava el seu talent. Hem parlat de Berthe
Morisot, de Marie Bracquemond i d'Eva Gonzalés amb la mateixa intensitat que ho hem fet amb els seus companys.
La idea era triar una obra pictòrica que ens agradés per mirar de reproduir-la a la nostra manera, fent la nostra versió.
Un cop escollida, cada grup va elaborar un esborrany sobre una làmina per a posteriorment procedir a pintar el quadre sobre un llenç. En acabat, els alumnes cercaven els aspectes més importants de la vida de l'autor que havien estudiat i els presentaven a la resta del grup, alhora que també explicaven quines característiques de l'impressionisme havien seguit durant la realització de la seva obra.
També destacaven tot allò que havien aportat fruit de la seva creativitat durant el procés de la seva lliure interpretació de l'original i ho feien a través d'una exposició de les seves preuades conclusions acompanyades, en tot moment, de la seva producció artística per a exemplificar-ho davant de la resta de companys i de companyes.
Ha estat una experiència d'art que ens ha provocat, ens ha fet pensar, crear, ens ha sacsejat per dins i que ens ha permès expressar-nos amb llenguatges diferents als habituals, tot fent una tasca d'equip comptant en tot moment, la col·laboració de la resta del grup per acompanyar-nos mútuament en aquest camí de descobriment de l'impressionisme.
A hores d'ara, totes les obres resten exposades al passadís de l'escola per a poder-les compartir amb la resta de l'escola.
Aquí us en deixem unes quantes imatges que esperem que us agradin.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada