Al llarg del curs, les nostres investigacions i moltes de les propostes que s'han fet a l'aula des de diferents matèries, han estat vinculades a la capital de França amb la finalitat de donar resposta a les nombroses preguntes que les nenes i els nens de 4t B s'han fet durant aquests mesos.
Per aquest motiu, hem esbrinat les dades principals de París; hem descobert com treballen els gossos pigall amb les persones invidents a França; hem parlat de gastromia francesa quan hem fet croissants i quan hem fet creps.
Hem practicat jocs de França a Educació Física. Hem vist quins són els orígens de París i com era aquesta ciutat durant la Segona Guerra Mundial.
Ha estat molt interessant descobrir perquè París es diu la ciutat de l'amor o la ciutat de la llum.
Hem elaborat un senzill diccionari de francès que hem anat aplicant a diferents situacions d'aula, per exemple, al nostre "Emocionari de la classe" on hem descobert com s'anomenen les emocions que estem estudiant en francès.
París i França han aparegut amb força al projecte artístic d'aquest curs, on hem parlat sobre els pintors i les pintores impressionistes francesos, ideòlegs i pioners d'aquest moviment pictòric sorgit precisament a la capital francesa durant el segle XIX.
Aleshores, és ben normal que de tant pensar, somiar i parlar de París, ens en vinguessin ganes d'anar-hi tots plegats. Per aquest motiu, a les darreres sessions de plàstica vam iniciar un projecte per a construir un estri que ens permetés viatjar a París. Sí, sí, com ho sentiu! Un estri fabricat a l'escola que ens permetés, de veritat, viatjar a la capital de França.
I tot va començar amb un pot de laboratori, amb tapa de plàstic i tap de rosca de color negre.
Aleshores, vam posar en pràctica la tècnica del "decoupage", tècnica artística que precisament té el seu origen a la paraula francesa "découper" que signfica: retallar. Vam retallar i retallar papers i amb cola escolar els vam enganxar tot al voltant del nostre pot de plàstic just abans de donar-li una capa de vernís.
El "decoupage" és la tècnica manual decorativa que ens ha permès fer servir papers per embolcallar el pot i un cop ho hem acabat, cadascú i cadascuna ha triat diferents materials per a decorar l'exterior del pot: plastilina, petits ninos de plàstic, cartolina, paper, purpurina i un llarg etcètera de materials han personalitzat aquests darrers dies els treballs de plàstica.Però aquests pots... són realment un estri que ens permetrà viatjar a França? Doncs sí, ja que si els fem un tall a la tapa, es converteixen en unes autèntiques guardioles. I si estalvies prou, pots viatjar a París o... a qualsevol lloc del món, oi?
I parlant d'estalviar, la primera moneda ja ha passat per la ranura. Tot i que fos una moneda de xocolata, les guardioles franceses de la classe de 4t B ja estaven inaugurades!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada