dimecres, 16 de juny del 2021

FINALITZEM EL PROJECTE D'AULA A 4T B IDEANT UN ESTRI QUE ENS POT PORTAR A PARÍS!

Aquesta setmana hem finalitzat el projecte d'aula a la classe de 4t B. Tal i com us explicàvem en aquesta entrada al blog, la classe va decidir dirigir la seva curiositat cap a la ciutat de París principalment, però també cap a França de forma més genèrica durant el projecte d'aula d'aquest curs. 

Al llarg del curs, les nostres investigacions i moltes de les propostes que s'han fet a l'aula des de diferents matèries, han estat vinculades a la capital de França amb la finalitat de donar resposta a les nombroses preguntes que les nenes i els nens de 4t B s'han fet durant aquests mesos. 

Per aquest motiu, hem esbrinat les dades principals de París; hem descobert com treballen els gossos pigall amb les persones invidents a França; hem parlat de gastromia francesa quan hem fet croissants i quan hem fet creps

Hem practicat jocs de França a Educació Física. Hem vist quins són els orígens de París i com era aquesta ciutat durant la Segona Guerra Mundial. 

Hem descobert la importància de la moda dissenyada a París tot fent la nostra pròpia setmana de la moda de París moment en el què tenyíem les nostres samarretes amb la bandera tricolor. 

Ha estat molt interessant descobrir perquè París es diu la ciutat de l'amor o la ciutat de la llum. 

Hem elaborat un senzill diccionari de francès que hem anat aplicant a diferents situacions d'aula, per exemple, al nostre "Emocionari de la classe" on hem descobert com s'anomenen les emocions que estem estudiant en francès. 

També hem dedicat la nostra mirada a descobrir quins són els llocs més emblemàtics de París i els hem anat a cercar al pati de l'escola en forma de gimcana d'orientació

París i França han aparegut amb força al projecte artístic d'aquest curs, on hem parlat sobre els pintors i les pintores impressionistes francesos, ideòlegs i pioners d'aquest moviment pictòric sorgit precisament a la capital francesa durant el segle XIX. 

Aleshores, és ben normal que de tant pensar, somiar i parlar de París, ens en vinguessin ganes d'anar-hi tots plegats. Per aquest motiu, a les darreres sessions de plàstica vam iniciar un projecte per a construir un estri que ens permetés viatjar a París. Sí, sí, com ho sentiu! Un estri fabricat a l'escola que ens permetés, de veritat, viatjar a la capital de França.  

I tot va començar amb un pot de laboratori, amb tapa de plàstic i tap de rosca de color negre. 

Aleshores, vam posar en pràctica la tècnica del "decoupage", tècnica artística que precisament té el seu origen a la paraula francesa "découper" que signfica: retallar. Vam retallar i retallar papers i amb cola escolar els vam enganxar tot al voltant del nostre pot de plàstic just abans de donar-li una capa de vernís. 

El "decoupage" és la tècnica manual decorativa que ens ha permès fer servir papers per embolcallar el pot i un cop ho hem acabat, cadascú i cadascuna ha triat diferents materials per a decorar l'exterior del pot: plastilina, petits ninos de plàstic, cartolina, paper, purpurina i un llarg etcètera de materials han personalitzat aquests darrers dies els treballs de plàstica.

Però aquests pots... són realment un estri que ens permetrà viatjar a França? Doncs sí, ja que si els fem un tall a la tapa, es converteixen en unes autèntiques guardioles. I si estalvies prou, pots viatjar a París o... a qualsevol lloc del món, oi?

I parlant d'estalviar, la primera moneda ja ha passat per la ranura. Tot i que fos una moneda de xocolata, les guardioles franceses de la classe de 4t B ja estaven inaugurades! 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada